luni, 9 noiembrie 2009

Virusi

Gripa porcina..am auzit numele asta cam peste tot. Si dupa umila mea parere toata treaba asta se transforma intr-o isterie. Dar trebuie sa ne fie asa frica de gripa asta "noua"?

Am cautat cateva date si o sa fac o mica comparatie intre gripa normale si gripa porcina. In principal in SUA pentru ca de acolo am gasit cele mai multe date si pentru ca este un bun studiu de caz deoarece pe acolo sunt cazuri de gripa porcina inca din aprilie.

Anual sunt intre 25 si 50 milioane cazuri de gripa, dintre care aproximativ 150 000 necesita spitalizare si de asemenea sunt intre 30 000 si 40 000 decese. Adica cam 3000 decese lunar,  adica cam 100 pe zi.

Cum am zis si mai sus, gripa porcina a aparut in SUA in aprilie si de atunci oficial au fost 44 555 cazuri, neoficial cam 75 000, si 1381 decese. Adica in 7 luni de la primul caz, decesele datorate gripei porcine nu au ajuns macar la numarul celor cauzate de gripa normala intr-o luna.

Nu zic ca gripa asta nu o fi putin mai virulenta decat cealalta, dar nu cred ca trebuie sa cadem in extreme. Mai cu seama ca exista si tratament impotriva ei. Si mai cu seama ca nu este prima data cand domnisoara gripa s-a transmis de la porc la om (treaba asta imi ridica multe semne de intrebare, cum ar fi lipsa unui vaccin cu toate ca se stia ca este posibila trecerea la om). Am impresia ca unii, mai cu seama din industria farmaceutica, isi cam freaca mainile de bucurie acum.  Parerea mea e ca trebuie sa avem grija de normele elementare de igiena, sa fim atenti la simptome, si daca nu suntem siguri ce avem sa dam o tura pe la un doctor. Adica lucrurile pe care trebuie sa le facem in mod normal. Si o chestie imbucuratoare: din statistici am vazut ca Romania are cele mai multe cazuri confirmate dintre tarile care nu au nici un deces. Sa o tinem tot asa.

Sanate!

Un comentariu: